بازار سرمایه در اوج

مقایسه بازدهی بازارهای موازی در سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که بازار سرمایه با ۱۵۵ درصد رشد بیشترین بازدهی را در بین بازارهای موازی داشت.

به گزارش صدای بورس، بازار مسکن شهر تهران ۸۵ درصد بازدهی حاصل از افزایش قیمت ملک در سال ۱۳۹۹ را به خود اختصاص داد که در این محاسبات، بازدهی حاصل از درآمد اجاره ملک لحاظ نشده است. در رتبه بعدی بازار طلا قرار داشته که رشد ۷۸ درصد سالیانه را به ثبت رساند و کمترین میزان افزایش به بازار ارز تعلق داشت که شاخص دلار رشد ۵۷ درصد را در سال ۱۳۹۹ نشان داد.

برگشت قیمت مسکن در آذرماه

اطلاعات به دست آمده از سامانه کیلید حاکی از آن است که شاخص قیمت مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۸۵ درصد افزایش داشته است. بیشترین میزان افزایش ماهانه قیمت به میزان ۱۲.۵ درصد در مردادماه اتفاق افتاده و آذرماه بیشترین کاهش ماهانه قیمت با افت ۸.۱ درصد رخ داده است. مهرماه ۱۳۹۹ شاخص سالیانه قیمت مسکن شهر تهران ۱۲۱ درصد رشد داشته که بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن بوده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو در ۱۴۰۰/۱/۲۸ +جدول


منطقه ۲۲ پیشتاز تورم سالیانه قیمت مسکن

درصد تغییرات شاخص قیمتی مسکن در مناطق شهر تهران نیز نشان می دهد که منطقه ۲۲ با متوسط ۱۲۱ درصد بیشترین میزان افزایش سالیانه رخ داده است. منطقه ۴ در جایگاه دوم قرار داشته که ۱۲۰ درصد رشد سالیانه قیمت را در سال ۱۳۹۹ تجربه کرد. منطقه ۱۶ با میانگین رشد قیمت سالیانه ۱۱۸ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. جایگاه چهارم از نظر میزان رشد سالیانه به منطقه ۲ با متوسط رشد ۱۱۴ درصد تعلق داشته و منطقه ۲۱ با متوسط ۱۱۲ درصد افزایش قیمت سالیانه رتبه پنجم را در بازار مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۹ به خود اختصاص داده است.

کمترین میزان رشد سالیانه قیمت را نیز منطقه ۱۸ از آن خود کرده که ۶۰ درصد افزایش سالیانه قیمت را در سال ۱۳۹۹ به ثبت رساند. منطقه ۱۱ با متوسط رشد ۸۳ درصد در جایگاه دوم پایین ترین میزان رشد سالیانه قیمت قرار داشته است. رتبه سوم از نظر کمترین میزان رشد را منطقه ۱۷ با ۸۵ درصد افزایش سالیانه به خود اختصاص داد. در منطقه ۱۳ نیز میزان افزایش سالیانه قیمت مسکن در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۸۹ درصد بوده که مقام چهارم را از نظر کمترین میزان رشد داشته است. رشد سالیانه قیمت مسکن در منطقه ۱۲ نیز ۹۰ درصد بوده است که رتبه پنجم از نظر کمترین میزان رشد را به خود اختصاص داد.

میانگین رشد سالیانه قیمت مسکن در منطقه یک نیز ۹۷ درصد بوده که رتبه یازدهم را از نظر رشد قیمت مسکن شهر تهران در بر گرفت. متوسط افزایش سالیانه قیمت مسکن در منطقه پنج نیز ۹۹ درصد بود که جایگاه نهم را به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 431586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    تو رو خدا ب فکر ملت باشین تو رو خدا بورس درست کنید
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    این بازار سرمایه نیست که در اوج، سرمایه های مردم که از جیبشون دزدیده شده در اوجه
  • فکر برتر IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    ۱۰ نفر در بورس بودند ۱۰۰۰ درصد رشد ۴۰۰۰۰۰۰۰ ملیون نفر در بورس ۷۰ در صد در ضرر حالا یه حساب کتاب ساده میگه چجوری میشه برای دزدی از دیوار مردم رفت بالا رفت